Jobdigger Insights: blijf aan kop met onze 3 tips voor de intermediair

Ontdek waar jouw kansen op de arbeidsmarkt liggen met data uit Jobdigger Insights. Kennis van arbeidsmarktdata helpt je bij het bepalen van de beste strategie om jezelf als intermediair goed in de markt te zetten. Benieuwd hoe? We geven drie tips om Jobdigger Insights optimaal in te zetten.

1. Breng jouw sales-funnel in beeld

In Jobdigger Insights maak je prospects, leads en klanten overzichtelijk in een portfolio. Zo breng je je eigen sales-funnel in beeld en kun je interessante bedrijven hier indelen. Vanuit jouw zoekopdrachten naar vacatures kun je bedrijven meteen labelen als prospect, lead of klant. Bekijk in Jobdigger Insights hoeveel vacatures een prospect de afgelopen tijd heeft geplaatst en pas je strategie hierop aan. Heb je de prospect inmiddels benaderd? Dan kun je hem eenvoudig omzetten naar een lead.

Bekijk hier de gehele video.

Je houdt jouw sales-funnel in de gaten door automatische meldingen in te schakelen voor bijvoorbeeld prospects die je wilt volgen. Zo ontvang je dagelijks van gemarkeerde prospects, leads en/of klanten een overzicht in jouw mailbox.

2. Optimaal inzicht in je klant door de bedrijfsanalyse van Jobdigger Insights

Veel intermediairs zetten Jobdigger Insights in om leads te genereren. Insights toont je alle relevante vacatures én de bedrijven die deze vacatures uit hebben staan. Voordat je een bedrijf benadert, is het handig om de bedrijfsanalyse binnen Insights te bekijken. Deze analyse geeft namelijk een overzicht van interessante gegevens die jij goed kunt gebruiken in jouw leadgesprek, waaronder:

  • Kamer van Koophandel (KvK) gegevens: in welke branche is dit bedrijf werkzaam?;
  • Inzicht in de focusprofielen van het betreffende bedrijf;
  • De functies die het bedrijf over een bepaalde periode heeft gevraagd;
  • De provincies waarin het bedrijf vacatures heeft uitgezet.

De bedrijfsanalyse helpt je ook bij het kiezen van bedrijven die bij jou als intermediair passen. Vraagt een bedrijf bijvoorbeeld voornamelijk fulltime medewerkers, maar heb jij alleen medewerkers in dienst die parttime aan de slag kunnen, is de kans klein dat dit bedrijf een lead oplevert. Met de bedrijfsanalyse in Jobdigger Insights ontvang je dus direct interessante informatie voor jou én de vraag van jouw prospect.

3. Effectief matchen met behulp van ESCO-skills

Als jouw lead een nieuwe klant is geworden is de volgende stap om kandidaten en vacatures aan elkaar te koppelen. ESCO-skills vertellen welke vaardigheden en competenties een kandidaat nodig heeft om een functie uit te oefenen. Jobdigger heeft deze ESCO-skills gekoppeld aan beroepen binnen het dashboard van Jobdigger Insights. Dit geeft jou als intermediair meer inzicht in de vraagkant van de arbeidsmarkt, zodat je sneller de beste match voor een kandidaat vindt. Zet ESCO-skills daarnaast in om jouw wervingsproces te verbeteren én nieuwe leads te genereren. Lees hier meer over ESCO-skills in Jobdigger Insights.

Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Wil je Jobdigger zien?

Vraag dan nu vrijblijvend een online demo aan

Online demo aanvragen

Wil je op de hoogte blijven van al ons nieuws?
Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!