Gebruiksmonitor: de nieuwe feature binnen Jobdigger Insights

De afgelopen maanden is het team van Jobdigger druk bezig geweest met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen Jobdigger Insights. In de komende weken lanceren we onze eerste nieuwe feature: de Gebruiksmonitor.

Begin dit jaar lanceerden wij al de nieuwe versie van Jobdigger Insights met een vernieuwde uitstraling. De teampagina heeft in deze versie ook een nieuwe look gekregen, met een nieuwe naam: Teambeheer & Gebruik. Daarnaast vertelden we je toen dat er een extra feature zou komen: de Gebruiksmonitor. Ben je benieuwd wat de Gebruiksmonitor jou oplevert? We vertellen je er in dit artikel alles over. 

Waarom lanceren we de Gebruiksmonitor?

Uit onderzoek van Jobdigger bleek dat er behoefte is aan meer inzicht in de gebruikersactiviteit van een team. Daarom hebben wij een monitor gecreëerd die gericht is op het verkrijgen van deze inzichten. De monitor geeft de hoofdgebruiker en teamleiders inzicht in de activiteiten van de gebruikers. Op deze manier kun je ze ondersteunen waar nodig. Maar hoe werkt de Gebruiksmonitor precies? We gaan hier verderop in het artikel dieper op in. 

Zo werkt het: Beheerpagina

De pagina Teambeheer & gebruik is te vinden via het hoofdmenu. Door hierop te klikken, kom je op de beheerpagina terecht. Hier zie je een overzicht van alle gebruikers, de beschikbare quickstarts (informatie over verschillende functionaliteiten binnen Insights), en kun je informatie versturen.


Om je gebruikers op weg te helpen, kun je informatie op maat versturen. Je kunt bijvoorbeeld informatie versturen over het exporteren van marktanalyses en het zoeken over de grens. Dit doe je via ‘informatie op maat’. Selecteer een gebruiker naar keuze, kies de tips die je wilt versturen en verzend de mail. Er staat een automatisch gegenereerde e-mail voor je klaar, maar deze is ook aanpasbaar. 

Stap 1

Stap 2

Stap 3

Je kunt naast het versturen van een informatiepakket ook rechtstreeks informatie uit de Quickstarts delen. Kies de gewenste informatie en klik op het meest rechter icoontje. Je kunt de informatie nu versturen naar je teamleden of via de e-mail.


Zo werkt het: Gebruikpagina

Op het moment dat je op de Teambeheer & gebruik pagina terechtkomt, heb je rechtsboven ook de mogelijkheid om op ‘gebruik’ te klikken. Zodra je dit doet, kom je in de omgeving van de Gebruiksmonitor terecht, onze nieuwe feature. Hier zie je verschillende datapunten. Zo kun je zien welke functionaliteiten medewerkers veel gebruiken en zie je welke gebruikers er actief zijn. Je ziet ook de top 10 meest uitgevoerde acties en de teamleden die het vaakst gebruikmaken van Jobdigger. Daarnaast kun je het gemiddelde aantal acties per maand per persoon bekijken.

Dashboard gebruikpagina


Ondersteunen

Door de Gebruiksmonitor krijgen de hoofdgebruiker en teamleiders dus inzicht in het gebruik. Deze informatie kun je gebruiken om gebruikers te ondersteunen in het gebruik van een product, of ze motiveren om de functionaliteiten nog beter te benutten. Dit kun je doen door het versturen van informatie op maat, via de beheerpagina, zoals eerder genoemd. Maar ook op de gebruikpagina heb je deze mogelijkheid. Onder het blokje ‘gebruikers’ heb je hiervoor de ruimte. Alle gebruikers die in het rijtje staan, kun je via de groene knop informatie toesturen. 

Binnenkort beschikbaar

In de komende weken kun je gebruikmaken van de Gebruiksmonitor. Je hoeft hier niks voor te doen, wij voegen de monitor automatisch toe aan jouw Insights omgeving. Je ontvangt hier een mail over. Zijn er nog geen hoofdgebruikers binnen jouw omgeving? Neem dan contact met ons op via: support@jobdigger.nl

Heb jij aan de hand van dit artikel nog vragen? Neem dan gerust contact op met een van onze collega’s. Zij staan klaar om alle vragen te beantwoorden.






Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Wil je Jobdigger zien?

Vraag dan nu vrijblijvend een online demo aan

Online demo aanvragen

Wil je op de hoogte blijven van al ons nieuws?
Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!