Uitzendbureau Trend People komt beslagen ten ijs bij klanten met de inzet van arbeidsmarktdata

Lokaal talent verbinden met de juiste kansen en organisaties in de regio helpen groeien, daar richt uitzendbureau Trend People zich al zo’n 35 jaar op. De inzet van arbeidsmarktdata draagt daaraan bij. Benieuwd hoe? We spreken Gènia Verstrate, Marketing- en Communicatie Adviseur, bij Trend People.

Inmiddels telt uitzendbureau Trend People acht vestigingen in de regio Utrecht en één vestiging in Almere. Door de impact van onder andere het coronavirus is de uitzendorganisatie zich de laatste tijd opnieuw aan het rebranden. Het doel: weer het karakter van de regio zijn. Trend People wil goed herkenbaar zijn in de regio, zowel online als offline. Ze merken namelijk dat er steeds meer behoefte is aan een menselijke maat. Daarom vinden ze het belangrijk om hierop in te spelen en uiteindelijk een duurzame relatie met de klant op te bouwen. 

Kennismaking Jobdigger

Om dat doel te realiseren, werkt Trend People met data. Gènia vertelt: “Ik was aan het onderzoeken welke tools we al in huis hadden om met data te werken en welke tools we eventueel nog niet voldoende gebruikten. Jobdigger was één van die tools. We hadden het al wel, maar we konden hier nog veel meer uit halen. Daar kwam ik achter bij een evenement van Carerix, onze ATS-omgeving. Jullie, Jobdigger, waren daar ook aanwezig en ik sloot mij aan bij een sessie van jullie. Dat triggerde me, en daarna heb ik direct contact met jullie opgenomen. Uiteindelijk is het balletje gaan rollen, kregen we meer uitleg en hebben we een cursus van jullie gehad op onze eigen locatie.”

Datagedreven werkwijze

Inmiddels werken we een tijdje met Jobdigger, gaat Gènia verder. ‘’We zetten Jobdigger op verschillende manieren in, afhankelijk van de rol. Waar ik me vooral op focus, is het motiveren van onder andere de vestigingsmanagers en recruiters om, voordat ze naar een klant gaan, eerst Jobdigger te raadplegen. Je kan vooraf al zoveel onderzoek doen, waardoor je goed beslagen ten ijs komt. Hierdoor kun je nu echt goed onderbouwd advies geven. Waar we eerder vooral op ervaring en inschatting vertrouwden, kunnen we onze adviezen nu staven met heldere data.”

Trend People is op dit moment volop bezig om data te integreren in het dagelijks werk. Gènia vertelt verder: ‘’Het is voor nu nog een leerproces voor iedereen, maar we merken zodra collega’s ervaren wat het oplevert, ze er enthousiast mee aan de slag gaan. Daarom investeren we in begeleiding en inspiratie, zodat steeds meer mensen het gaan omarmen. Dat is ook het fijne aan de omgeving van Jobdigger, jullie bieden ook begeleiding en ondersteuning. Als je ergens nog informatie over wilt, kun je daarop klikken. Het is fijn dat die mogelijkheid er is. De komende tijd wil ik me hier verder in verdiepen, zodat ik medewerkers ook gericht informatie kan versturen.’’

Een medewerkster binnen Trend People die Jobdigger al veel gebruikt en daar enthousiast over is, is Sadie van Engelenburg, recruiter. Ze richt zich daarbij vooral op de kansen voor kandidaten en op het vinden van goede matches. De data helpt haar onder andere om kandidaten op de juiste plek te plaatsen. Sadie: “Jobdigger is voor mij dé tool om alles rondom recruitment helder in kaart te brengen. Het biedt waardevolle inzichten waarmee ik kandidaten beter kan begeleiden en opdrachtgevers gerichter kan helpen in de zoektocht naar de juiste match. Een onmisbare tool voor iedere recruiter.’’

Doordat Sadie al zo veel en succesvol met de arbeidsmarktdata van Jobdigger werkt, fungeert ze inmiddels ook als ambassadeur, vertelt Gènia. “De komende tijd gaat ze Jobdigger presenteren aan onze verschillende vestigingsmanagers en neemt ze het tijdens de weekstart door op haar eigen vestiging. Door onze praktische en motiverende aanpak zien we dat steeds meer collega’s enthousiast aanhaken.’’

Kansen op de markt

Naast dat Trend People nu nóg beter voorbereid een gesprek in gaat en nog betere matches vindt, helpt de regionale data ook. “De regionale marktinzichten zijn voor onze vestigingen erg handig en belangrijk’’, aldus Gènia. “We willen de regionale specialist zijn in recruitment. Door jullie data kunnen we snel inspelen op de ontwikkelingen en kansen van de markt. Een stap verder is eventueel om te kijken waar de kansen voor Trend People zelf liggen. Is het bijvoorbeeld slim om een extra vestiging te openen of juist niet? We kunnen het op verschillende manieren gaan inzetten. Dankzij Jobdigger zetten we nu niet alleen mensen, maar ook data slim in om impact te maken in de regio.’’

Maakt jouw organisatie al gebruik van arbeidsmarktdata?

Benieuwd hoe arbeidsmarktdata jouw organisatie kan helpen? Neem contact op met onze collega´s. 

 

"Dankzij Jobdigger zetten we nu niet alleen mensen, maar ook data slim in om impact te maken in de regio."

Gènia Verstrate
Marketing- en Communicatie Adviseur

Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Wil je Jobdigger zien?

Vraag dan nu vrijblijvend een online demo aan

Online demo aanvragen

Wil je op de hoogte blijven van al ons nieuws?
Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!